TEKNİK BİLGİLER

  • ABS Nedir?

    (Anti-lock Brake System - Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) Frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetinin kaybolmasını önleyen ve birçok yol şartında daha kısa fren mesafesi sağlayan sistemdir. Araçta bulunan ABS-ECU'su tekerleğin dönüş hızını tekerlek devir sensörü yardımıyla takip eder.

  • Frenleme sırasında tekerin hızı araç hızına göre çok fazla azaldığında yani tekerlek kilitlenme eğilimine girdiğinde ABS-ECU'su fren basıncını kısa bir süre için azaltır. Tekerlek kilitlenme eğiliminden çıktıktan sonra fren basıncını tekrar arttırır veya normal fren basıncında tutar. Aracın ve tekerleğin hızına bağlı olarak bu işlemi defalarca tekrarlar.

  • EBD Nedir?

    (Electronic Brake Force Distribution - Elektronik Fren Kuvveti Dağıtım Sistemi) Tekerlek devir sensörlerinden gelen bilgiyi kullanarak ön ve arka tekerlekler arasındaki fren kuvveti dağılımını ayarlayan sistemdir. Sistem ABS-ECU'suna gelen tekerlek devir bilgisine dayandığı için aracın yükü, yol ve fren balatasının durumu vb. parametrelerin de göz önüne alınarak arka fren basıncının optimum şekilde ayarlanması mümkün olur. EBD sistemi, ABS'nin devreye girmediği koşullarda arka tekerlere, tekerleklerin kilitlenmeyeceği en yüksek fren basıncını uygulayarak ön tekerleklere binen frenleme yükünü azaltır ve frenleme mesafesini kısaltır.

  • TCL Nedir?

    (Traction Control - Çekiş Kontrol Sistemi) Araç harekete başlarken veya seyir halindeyken tekerleklerin dönüş hızları arasında farklılık olduğunda (örneğin aracın sol tekerlekleri kuru asfaltta iken sağ tekerleklerin ıslak zeminde kalması durumunda) devreye girerek araç hakimiyetinin kaybolmamasını sağlayan sistemdir. Sistem özellikle kaygan zeminlerde tekerlek kayma oranının kontrolüne dayanır. Sistemin temel amacı aracın hızlanma kabiliyetini, stabilitesini ve yönlendirilebilirliğini arttırmaktır. Bu amaçla sistem, tekerlek dönüş hızları arasında farklılık meydana geldiğinde motor-ECU'sunu kontrol edip motor çıkış gücünü azaltır ve/veya kayma eğilimindeki tekerleklere fren uygular.

  • SRS Nedir?

    (Supplemental Restraint System - Hava Yastığı) Kaza anında emniyet kemerine ilave olarak sürücü ve yolcuyu bulunduğu konumda sabitleyerek 2. darbelerden koruyan bu şekilde ciddi yaralanma veya ölüm riskini azaltan sistemdir.

  • AYC Nedir?

    (Active Yaw Control - Aktif Dönüş Kontrol Sistemi) Aracın viraj alma kabiliyetini veya bir engel karşısında direksiyon ani olarak kırıldığında, aracın bu yönlendirmeye cevap verme yeteneğini arttırmaya yönelik bir sistemdir. Sistem, sürücünün direksiyonu çevirme miktarını algılar ve araç bu yönlendirmeye cevap verecek şekilde arka sağ veya sol tekerin torkunu arttırır. Bu sistem Mitsubishi EVO VI ve EVO VII araçlarda mevcuttur.

  • ASC Nedir?

    (Active Stability Control - Aktif Stabilite Kontrolü) Kritik durumlarda devreye girerek aracın kaymasını veya yoldan çıkmasını önleyen sistemdir. Araç kayma veya yoldan çıkma eğilimine girdiğinde sistem motor çıkış gücünü azaltır ve düzeltici bir dönüş momenti yaratacak şekilde frenleri bağımsız olarak kontrol eder. Örneğin sağa doğru viraj alan bir araçta yetersiz yönlenmeye bağlı olarak yoldan çıkma eğilimi oluştuğunda, ASC sistemi saat yönünde bir dönüş momenti oluşturmak için sol ön tekerin fren basıncı azaltılırken sağ arka tekerleğin fren basıncı arttırır. Araç önden çekişli ise sağ ön tekerleğin de fren basıncı arttırılır.

  • GDI Nedir?

    (Gasoline Direct Injection - Doğrudan Benzin Püskürtmeli) Mitsubishi'nin motor teknolojisinde gerçekleştirdiği devrim niteliğinde bir gelişmedir. GDI motorun, yüksek gücü ve tutumluluğu bir araya getiren teknolojisi, bunu ikili yanma ayarıyla sağlıyor: Diyelim, şehir trafiğinde ya da düşük-orta hızla seyrettiğiniz başka bölgedesiniz; bu durumda GDI, benzin motoru gücünü ve zevkini size dizel tutumluluğuyla yaşatır. Ve otobanda (ya da başka bir yolda) daha fazla güce ihtiyacınız olduğu anda da, GDI otomatik olarak süper güce ulaşır.

  • HSA Nedir?

    (Hill Start Assist - Yokuş Kalkış Yardım Sistemi) Yokuş Kalkış Yardım Sistemi araç yokuştayken sürücünün ayağını frenden çekip gaz pedalına basana kadar olan sürede frenleme gücünü tutatarak aracın kaymasını engeller.